עיצוב ואופטימיזציה של יחסי המרה

איך עיצוב חדשני וחווית משתמש משובחת משפיעים על יחסי ההמרה והתוצאות ב׳שורה התחתונה׳.

הצד העיצובי של יחסי ההמרה

המרות מניעות את האינטרנט אך מרבית המעצבים לא חושבים על כך. בכל פעם שאתה כותב מאמר ומישהו מוצא אותו בגוגל, הקליק שלו הוא המרה לאתר שלך. אם הם ממשיכים לקרוא ולהירשם לניוזלטר שלך, זו המרה נוספת המבוססת על יעדים שונים.

עיצוב אתרים נוגע לשימושיות אך מדובר גם ב- KPI's – Key Performance Indicators ומעורבות משתמשים.

אני רוצה לצלול לשני התחומים ולנסות למזג את שני הרעיונות הללו באמצעות אופטימיזציה של שיעורי המרות (או CRO). אם תצליחו להגדיל את שיעורי ההמרות תוך שיפור השימושיות, זה ניצחון לכולם.

 

בחירת צבעים לשיפור ההמרות

אחד השינויים הראשונים שכדאי לשקול לבצע הוא בחירת ערכת צבעים שונה. זה הגיוני ופשוט, מכיוון שלצבעים יש השפעה מיידית והם משאירים רושם על המבקרים שלך.

בדרך כלל כדי להשיג המרות גבוהות יותר, מומלץ להשתמש בצבעים שאינם דומיננטיים מדי בדף. כדי שלא ״יגנבו״ תשומת לב מהמבנה והתוכן.

מבחן AB

כמו כל דבר אחר בעיצוב ממשק משתמש, הניגודיות מביאה תשומת לב. וכדי להגדיל את ההמרות אתה צריך קודם כל תשומת לב.

אם ההמרות שלך קשורות יותר להיפר-קישורים או הרשמות משתמשים, מומלץ להשתמש בצבעים כדי לעזור לאלמנטים האלה להתבלט מהדף.

המרות מתרחשות בסופו של דבר על ידי פעולה שנוקט בסופו של דבר המשתמש. ליד, יצירת חשבון חדש, רכישה, או הרשמה לניוזלטר.

תבחין שכל הדוגמאות לעיל דורשות כפתור מסוג כלשהו כדי להשלים את הפעולה. עליכם לעשות כמיטב יכולתכם כדי להדגיש את היעד העיקרית בין אם באמצעות גרפיקה, צבעים, גבולות, טקסטורות, טיפוגרפיה, או כל דבר אחר שיעורר תשומת לב.

CTA - Call To Action

את הטפסים והכפתורים המאפשרים לגולש לבצע את הפעולה הנדרשת, כדאי להבליט ולעצב סביבם אלמנטים גרפיים אשר, באופן מכוון, יגרמו לפריט הפעולה שלך להתבלט. חצים קטנים ברקע המצביעים על הכפתור ומעודדים את המשתמש ללחוץ, זו אחת השיטות החזקות משתמשים חדשים לעבור את ההיסוס הראשוני ולהקליק.

קופרייטינג שיווקי

רבים לא חושבים על תוכן כחלק מעיצוב האתר, אבל תוכן ׳מוכר׳ ו׳קופי׳ מעולה, יכולים לשפר את המכירות וההמרות בצורה משמעותית.

חשוב לתכנן מראש ולוודא שהאתר שלך כולל תוכן איכותי שמוכר ומניע לפעולה. שאלו את עצמכם האם התוכן שאני קורא באמת מעודד את המשתמש לנקוט בפעולה? האם הטקסט החושב גדול מספיק, בולט מדי וקריא? האם הגולש ירגיש את הרגש הנכון לאחר קריאתו ויבצע את הפעולה הנדרשת ממנו?

על ידי הוספת מילים כמו "חינם", ״בהנחה״, ״הטבה מיוחדת״ וכדומה אתה מנטרל התנגדויות וחסמים עבור המשתמש ומניע אותו לפעולה. פניה אישית ולא רשמית כגון "קליק אחד ואת/ה שם" או "שוחחו איתנו עוד היום" מדברים ישירות עם האדם שמאחורי העכבר והמקלדת ומניעים אותו לפעולה.

אתם חייבים לתפוס את תשומת הלב של הגולש לפני שהוא יבצע פעולה. קופירייטינג נהדר המדבר למשתמש, הוא כלי חשוב לתפוס את תשומת הלב של הגולש.

בידקו מספר סגנונות עיצוב ומבני דפים שונים

בעולם העיצוב אינך יכול להניח שמשהו מדויק מבלי לבדוק אלטרנטיבות. הנחות מדויקות עשויות לבוא בקלות יותר עם ניסיון, אך גם המעצב המנוסה או מומחה חוויית המשתמש, מעדיף תמיד לבדוק ולא להניח.

למשל: מבחני A / B של עמודי נחיתה רבים עם תמונה של אנשים או עם גרפיקה בלבד העלו, שמגע אישי מגדיל את ההמרות בעשרות אחוזים.

לסיכום

הגדלת יחסי המרה הוא נושא ׳טריקי׳ שאין דרך נכונה אחת לעשות אותו.

מומלץ תמיד לעשות סיעור מוחות, להעלות כמה רעיונות עיצוב שונים לדף הבית, או לדף הנחיתה ולחשוב תמיד על מה אפשר לשנות כדי להגדיל את ההמרות.

תהיו פתוחים תמיד לזרוק לחלוטין את העיצוב הנוכחי ולבחון עיצוב חדש לחלוטין. זה אולי ייצור לכם יותר עבודה, אבל זה עשוי גם להוביל לשיעור המרה הרבה יותר גבוה.

 

עשוי לעניין אותך