אם אויבך חושב שאתה רחוק, גרום לו לחשוב שאתה קרוב.

– סון טסו –

אסטרטגיה עסקית וקונספט שיווקי

רוב הצרכנים מחפשים שירותים ומוצרים בשני מקומות עיקריים: מדיה חברתית ומנועי חיפוש. ואם להיות יותר ספציפיים – רוב הסיכויים שאלו יהיו פייסבוק וגוגל. ואם זה המצב, הרי שכדאי לעסקים שתהיה להם נוכחות בשתי הפלטפורמות הללו, לפחות. מה זה אומר

סקירת שוק ומתחרים

SWOT

מיצוב עסקי ויתרון יחסי

מדדים ליישום והצלחה

איך בונים אסטרטגיה עסקית טובה?

קביעת חזון, ערכים, מטרות, הגדרת המשימה ואפיון קהל היעד
ניתוח הסביבה החיצונית – סקירת שוק מקיפה
קביעת מודל עסקי המפרט את מקור/ ות ההכנסה של העסק
בניית אסטרטגיה עסקית המבוססת על שלושת השלבים הראשונים המתוארים

איך בונים אסטרטגיה עסקית טובה?

מה יקבע האם האסטרטגיה העסקית שנבחרה טובה?

שני פרמטרים מרכזיים:

WTP – Willing To Pay – ניתן למדוד אם יש לחברה יתרון תחרותי באמצעות בדיקת המוכנות של לקוחות לשלם עבור המוצר / השירות
ROI – Return on Investment – האסטרטגיה העסקית משפיעה על תקופת החזר ההשקעה. נרצה לראות שיעור צמיחה גבוה מהשיעור הממוצע בענף